hur man njuta av en dagsutflykt till Olympic National Park

Njut en av flera dagsutflykter i den orörda vildmarken i Olympic National Park i Washington . Start vid Olympic National Park Visitor Center i Port Angeles . Fråga Rangers där om aktuell väg och spår information sedan utforska denna naturliga undrar

Du behöver : .
Karta
Vandringsskor.
Regnkläder.
Kikare.
Kamera .

Hurricane Ridge Dagstur

1 .
Av de Visitor Center ta höger på Race Street och köra 45 minuter upp till Hurricane Ridge att ta i awesome utsikt från denna fjällnära läge .
2 .
Från Hurricane Ridge Visitor Center se den spektakulära OS- bergskedjan . Ta en kort promenad till Victoria Overlook där du kan se hela vägen till Victoria, Kanada .
3 .
Vandra High Ridge Trail för 3,8 miles till Klahane Ridge genom fjällnära och alpina ekosystem . Leden börjar vid det nordöstra hörnet av parkeringsplatsen.
4 .
Kör till Hurricane Hill Trailhead . Vandra stigen för 1,6 miles till toppen av orkanen Hill . Förundras över den alpina vyer och Elwha dalen nedanför. Se upp för hjortar, getter berg och även en svart björn utfodring i ängen . På toppen av orkanen Hill har du en 360 graders panoramautsikt över sundet av Juan de Fuca , Kanada och de olympiska bergen .

vattenfall Dagstur

1 .

Av de Olympic National Park Visitor Center ta vänster på Race Street sedan vänster på East Lauridson Boulevard . I slutet av East Lauridson Boulevard ta vänster vid Route 101 .
2 .
kör västerut ca 15 minuter sedan in till vänster på Elwha tillfartsväg . Kör 5 minuter för att ingångsporten .
3 .
bara förbi grinden till vänster ligger på parkeringen till Madison Falls . Ta detta rullstol väg genom gammelskog till en pittoresk vattenfall .
4 .
Kör tillbaka till Route 101 och fortsätta västerut i ytterligare 20 minuter . Njut av landskapet längs stranden av sjön Crescent . Avsluta höger vid Olympic National Park Storm King Ranger Station för att komma åt Marymere Falls Trailhead .
5 .
Vandra genom den orörda skogen för 0 . 9 miles längs Marymere Falls stigen till en magnifik 90 meter högt vattenfall. Leden är lätt med bara en 400 fot höjd vinst .
6 .
Efter Marymere Falls vandringen tillbaka till Route 101 och resa västerut runt Lake Crescent sedan uppför en backe . Längst upp till vänster är ingången till Olympic National Park Sol Duc -området . Ta denna väg i ca 15 minuter till slutet och Trailhead till Sol Duc Falls .
7 .
Vandra 0,8 miles längs denna gammelskog stigen till dånande kaskader av Sol Duc Falls .

Rugged Pacific Coast Dagstur

2 .
kör västerut i ca 1 timme till korsningen av väg 110 , sväng höger vid Route 110 sedan köra om 11 miles . På höger är Mora Road . Ta den här vägen till parkeringen vid Rialto Beach i Olympic National Park .
3 .
Klättra över och runt stranden loggar försiktigt och vandra och stranden kamma upp och ner denna natursköna tålig strand flera miles . Bevittna awesome dominans av havet stackar.

Rain Forest Dagstur

Av de Olympic National Park Visitor Center ta vänster på Race Street sedan ett kvar på Östra Lauridson Boulevard. I slutet av East Lauridson Boulevard ta vänster vid Route 101.
Kör västerut i ca 2 timmar att skylten för Hoh Rain Forest. Sväng vänster på Upper Hoh Road och kör ca 18 miles till Hoh Rain Forest i Olympic National Park.
Stanna vid Hoh Rain Forest Visitor Center och studera uppvisar så Du kommer att märka och uppskatta de unika egenskaperna hos ett tempererat regnskog.
från naturumet vandra 1,2 kilometer Hall of Mossor Trail och /eller 0,8 kilometer gran naturstig. Stå i förundran på "Middle Earth" karaktär tempererade regnskogen med gigantiska träd, mossa draperade grenar och marktäckare av ett överflöd av ormbunkar och andra växter.

Tips och varningar

• Du måste betala en $ 15 avgift någon huvudingången, men som täcker en veckas besök någonstans i parken.
  • Ski och snöskor på vintern Hurricane Ridge.
  • Hösten stanna och titta på laxen hoppa faller på Salmon Cascades på vägen till Sol Duc Falls.
  • Var beredd för säsongen och vilket väder som helst. Carry regnkläder och klä sig i lager.
  • Know tidvattnet villkoren när du besöker stränderna.
  • låt alltid någon veta var du planerar att gå.

• Relaterade artiklar

hur man använder en löpande martingal
    hur de ska jaga räv
    hur man köper camping leveranser
    hur man hittar en lokal paintball pro shop
    Hur man knyter en knut timmer dragkrok
    hur man säkerställer en pistol är inte inläst
    hur man trimmar segel segelbåt
    hur man gör en slip och skjut
    hur man bildar en APA team pool ligan
    hur man kan gå en ungdom lära sig att segla program